neděle 12. června 2011

Jahodový dort

Suroviny na korpus
3 vejce
120g cukru krystal
90g polohrubé mouky
30g kakaa
1 ½ lžičky kypřícího prášku

Suroviny na náplň
300g měkkého tvarohu
150g cukru moučka
250ml šlehačky
100ml vlažné vody
1 balíček želatiny (Dr. Oetker)

Suroviny jiné
jahodová marmeláda
jahody
Granko

Postup
Vejce vyšleháme s cukrem do husté pěny. Smícháme kakao, mouku a prášek a vmícháme do pěny. Vylijeme do formy a pečeme na 250°C asi 20 minut. Necháme vychladnout.
Korpus vložíme zpět do formy. Potřeme marmeládou, poklademe jahodami a plátky jahod naskládáme okolo formy.
Tvaroh vymícháme s cukrem. Šlehačku vyšleháme a opatrně smícháme s tvarohem. Želatinu připravíme dle návodu a smícháme s tvarohovou směsí. Zalijeme s ní jahody. Vršek dortu poprášíme Grankem. Dáme přes noc do lednice ztuhnout.


Poznámka
v kulaté formě d=26cm, na dno papír, boky máslem
do korpusu možno přidat 3 lžíce vody a 3 lžíce oleje
Želatina udělala z dobré směsi něco ne tak skvělého. Příště zkusit méně želatiny.
zdroj: Kinga
doplněk: když se uležel, tak ta želatina už byla v pohodě

4 komentáře:

  1. Tvaroh se šlehačkou dobře vychlazený vydrží i bez želatiny, nebo jí dej tak lžičku (pro jistotu). A podobně graficky zpracovaný recept jsem viděla v angličtině, už nevím na co a od koho, ale chlapec se tehdy pobavil a říkal, že podle podobných by rád vařil.

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní: Jen jestli získám odvahu to zkusit. Já si obdobu dělám na papír před vařením. Tak jsem chtěla zkusit, jak to bude vypadat elektronicky.

    OdpovědětVymazat
  3. Když jsem viděla ten grafický návod, dost jsem se lekla :D Já a schémata, to nejde dohromady :D Každopádně výsledný produkt vypadá moc dobře a hlavně lákavě!

    OdpovědětVymazat