sobota 16. ledna 2010

Cheesecake

Suroviny
·    300g sušenek
·    120g másla
·    800g Lučiny v krabičce
·    120g mletého cukru
·    4 vejce

Postup
Zjistíme velikost formy. Tento recept počítá s kulatou rozebíratelnou formou o průměru cca 26 centimetrů. Taky se ujistěte, že máte dostatečně velký plech nebo pekáče, ve kterém bude moci stát forma zalitá přibližně do půlky vodou, což umožňuje zachování krémovitosti koláče. Výsledek má pak na výšku zhruba tři centimetry, takže pokud chcete ty krásné vysoké, kupte si menší formu nebo více sýru.
Dno formy vyložíme pečícím papírem. Skřípneme a vymažeme stěny i dno máslem. Formu pečlivě obalíme alobalem.
Máslo rozpustíme. Sušenky nadrtíme v mixéru. Drobky promícháme s rozpuštěným máslem. Hmotu dáme do formy a dobře upěchujeme rovným dnem sklenice. Dáme do ledničky.
Lučiny pomalu stěrkou dohlídka rozetřeme. Dáme vařit vodu a zapneme troubu na 170°C. V Lučinách opět dohladka rozetřeme s mletým cukrem. Postupně stěrkou roztíráme jedno vejce za druhým. Dáváme pozor na to, aby se do hmoty nedostal vzduch.
Korpus vyndáme z lednice a pomalu na něj nalijeme hmotu. Necháme odstát, aby mohly bublinky uniknout. Zatím je možné umýt a utřít nádobí. Propíchneme objevivší se bublinky.
Formu dáme do plechu a zalijeme vyvřelou vodou. Nejlepší je mít plech už v troubě. Teď troubu zavřeme a 30 minut neotvíráme. Nespálí se, ale po otevření by se mohl propadnout, popraskat… Poté důrazně poklepeme na bok formy a když se rozhodneme, že se to podobá sulci nebo rossolu, vypneme troubu, otevřeme dvířka a zase na cheesecake zapomeneme. Pokud ne, dáme mu další pět minut. Možná vás zmate, že se barva nezmění. Podle mě lepší než spálit a navíc, cheesecake zatuhne později.
Po půl hodině, je to libovolné, vyndáme z trouby a necháme formu stát a čekáme, než se dostane na kuchyňskou teplotu. Poté umístíme na noc do ledničky.
Krájíme pilkou, kterou namáčíme v teplé vodě. Nejlepší postup je prokrojit kolmo sýrovou vrstvu a k formě, prsty obejmeme čepel, která vyčnívá z formy. Nůž vytahujeme a potom opět opláchenem. Bylo to pěkně vidět na videu, které však není na www.

Poznámka

3 komentáře:

  1. Tak hlásím úspěch! Včera jsem konečně ochutnala svůj první cheesecake a byl skvělý. Radost mi jen tršku kalilo, že se mi i přes všechna "utěsňovací" opatření dostalo do formy trošku vody akorpus tak nebly vůbec křupavý, i když jsem ho před tím předpékala. A péct bez vodní lázně se mi nechce, prtoože si myslím, že by to pak nebyl už cheesecake. Jak to řešíš ty?
    Jinakbyl cheesecake z mandlovým korpusem a karamelovým krémem - nakonec jsem do něj dala kelímek ricotty, kelímek mascarpone, créme fraiche a karamel ze Salka. A recept samozřejmě přidám na blog :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Madla: Já tehdy nepředpékala a voda se mi také dosatala dovnitř. Jediné, co mě napadlo je obalovat, obalovat a balit. Bohužel mi od té doby nebylo umožněno repete, takže vychytávku nemám.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak s dovolením tady přidávám odkaz, konečně jsem se dostala ke zpracování článku o svém prvním cheesecaku - http://madlinakuchyne.blog.cz/1008/karamelovo-mandlovy-cheesecake-s-jahodami
    Tak jestli chceš, mrkni :-)

    OdpovědětVymazat